Skönt handserum...

Jag sprang precis in till Accessora och smörjde händerna med lite handserum från Nougat London, oj, vad gosiga dom blev. Det kostar 285 kr.
image140

Ensam hemma ett tag ikväll (riktigt skönt ibland) ska nog slå mig ner i en solstol på balkongen och se solen gå ner över hustaken, fast maten blir ju ett litet  (el. stort) problem. Det är oftast Jonas som föder mig, för mig är det nästan ett oövervinnligt problem att agera husmor, så fort jag kliver över tröskeln till köket så försvinner hjärncellerna och att koka ris känns lika lockande och lätt som att bestiga Mount Everest. Ungarna borde ha medalj som överlevde mina matkonster när dom var mindre och bodde ensamma med mig, men dom älskar mig ändå, har ju så många andra kvaliteér...
En av mina köksfadäser var när jag skulle överraska med nån ny kycklingrätt, stekte så vilt så det hoppade ner på golvet, samtidigt som jag böjer mig ner kommer Jonas hem och skrämmer mig så jag reser mig upp. får handtaget till den tunga stekpannan i ögat, stekpannan gör en kullerbytta över mig, pang i golvet med all mat, jag ser ingenting så ont gör det, blir så frusterad så jag bara tjuter och får gå med blåöga en hel vecka efteråt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0