Ny favoritsjal!

Jag har en ny gosig och fin sjal att mysa i idag, när det blåser så, fast visst är det härligt med sol???
Ännu ett ålderstecken är att det rinner ur ögonen när det är kallt och blåsigt, fasiken det räcker tydligen inte med rynkor och gråa hår.
Sjalen kommer härifrån butiken...jag finns också i butiken!
image77

På morgonen var det full fart hemma, Jonas stack och tränade, Vendela och Robin klev upp tidigt trots påsklov.
(William har kommit hem från Peking men sov hos tjejen)
Men själv satt jag bara där framför morgon-tv`n som tjuren Ferdinand och filosoferade över en massa medan folk cirkulerade runt mig.
Saker värda att filosofera över;
Situationen i Tibet, vem vinner valet av Clinton-Obama (jag skulle helst ha en blandning, det bästa av båda, men jag får väl rösta på Clinton, verkligen hög tid för första kvinnliga presidenten) Heja, alla starka modiga kvinnor!!!
Hur skall börsen sluta idag samt andra livsviktiga tankar som vad jag skulle ta på mig och vad jag ska äta till lunch?
En sak till, vad gjorde man egentligen innan datorn och internet fanns???

Men efter en kort promenad i solen så är jag nu på plats i butiken och lite mer fokuserad.
Jag kom ihåg att gratta min lillebror som fyller 35 år, hemma i Sundsvall idag, saknar dig brorsan...
Viktig kväll ikväll, Vendela har sin första kvalmatch, då måste jag ta mig ut till Tyresö direkt när jag stänger för att heja, så ikväll blir det handboll för hela slanten, jag brukar bli så exalterad, men har nu lovat att bara skrika "Heja Vendela, inte Heja Gumman" eller något annat pinsamt. Har tydligen en tendens att bli pinsam morsa på läktaren.
Bara så du vet domar´n dömer du fel tar jag kort på dig och hänger ut dig här. Ooops, det var nog politiskt inkorrekt.
Nu måste jag ta hand om mina kunder! (Kvinnliga sådana)

Vita non est vivere sed valere vita est (Att leva är mer än att hålla sig vid liv)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0