Vilken dag!

Uppe i ottan (jag är inte gjord för att kliva upp före nio) men oj, vad gott man sover på landet.
I båten (kallt på morgonen) och sen bussen till Brommaplan för att i god tid landa i butiken. Det går jättesmidigt!
Där var det hysterisk med kläder och skor som skulle gås igenom, packas upp och prismärkas, så jag har inte ens hunnit sätta på datorn idag. Milla, en gammal arbetskamrat, (vi har faktiskt jobbat ihop på hela tre byråer tidigare), kom förbi och shoppade och då blev det ivarje fall en liten pratstunds-paus. Sen har det städats, fixats och flyttats om, kan säga att det behövs städas och fixas hemma också, en fönsterputs vore inte helt fel, men hur kul är det, dessutom bor jag högst upp, kan ju slå ihjäl mig.
Bara så ni vet så är det FULLT av nyheter i butiken...
Nu är jag hemma och barnen hade fixat middag, serverat och klart.
Vilket väder det är, fasiken man tror ju att det är sommar, väldigt nice, ska försöka hinna in till Hötorget någon morgon för att köpa blomsterfröjd till balkongen, härligt med blommor och färska örter både i stan och på landet.
När det är så här somrigt blir jag alltid så sugen på att odla och fixa samt baka!!! Från att inte kunna laga mat förvandlas jag alltid på sommaren till värsta baktanten, jag bakar bullar och pajer och proppar i familjen och mest i mig själv, finns det nåt godare än att slicka skålarna rena (jag gör det i smyg)

Vendela var ju som sagt Snövit på sin studentskiva, här står den ljuva Snövit och sjunger lambo och dricker vin...
image146image147

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0