Gul och ful idag!

Typ landetklädd...skrynklig, gul och ful....
Men trots det tackar jag för dessa glada tillrop på väg till jobbet, jag går min vanliga runda nästan varje dag så jag har några bekanta ansikten på vägen, glada charkmannen på Ica som levererar min vegetariska wok med en oförarglig komplimang och en blinkning, Situation Stockholm försäljaren utanför systemet som jag brukar byta några ord med (jag blev så ledsen när jag mötte honom dyngrak en helg, men alla har väl sina dåliga dagar) samt salladsmannen som varje dag automatiskt säger att jag är elegant (t.o.m idag) samt korvgubben som sticker ut huvet ur luckan beroende på dagsform och väder och säger att jag luktar gott mot  allt hans matos (allt är relativt) idag tillkom dock en ny bekantskap, jag följde Vendela till tunnelbanan och när vi sa hejdå, pussades vi och kramades och jag sa att jag älskade henne, jag hann gå några steg innan jag blev stoppad av en överförfriskad herre som sa
- Fan, va snygga lebbor!
Ok, en komplimang är en komplimang, men....kändes inte helt hundra...
'image162

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0